Isnin, 15 Disember 2008

Bush Hampir 'MAKAN' Kasut

Semalam merupakan hari yang paling bersejarah buat bekas presiden Amerika Syarikat kerana dalam sidang medianya di Iraq, kasut telah dibaling kearahnya.Berikut adalah petikan berita tersebut:

Semalam merupakan hari yang paling bersejarah buat bekas presiden Amerika Syarikat kerana dalam sidang medianya di Iraq, kasut telah dibaling kearahnya.Berikut adalah petikan berita tersebut:

GEORGE W Bush was pelted with two shoes yesterday.


The outgoing US president managed to duck both in Baghdad.


He shrugged off the bizarre attack by an Iraqi journalist saying “I’m okay”, before joking later: “All I can report is it was a size ten.”

He added: “It’s like driving down the street and having people not gesturing with all five fingers.”

Dubya was pelted at a press briefing with Iraqi PM Nouri al-Maliki to mark a troop withdrawal agreement.

Muntadar al-Zeidi, a TV reporter with an Iraqi-owned station based in Egypt, hurled his own shoes, yelling in Arabic: “This is a farewell kiss, dog.”

Advertisement
Click here to find out more!

Bush aide Dana Perino was hit in the eye with a mic as guards rushed to grab him.

To Arabs, throwing shoes at someone is a sign of contempt.

The US invaded Iraq in 2003.

Video klik disini

Bagi pendapat peribadi, orang ynag berada di Iraq sebenarnya tidak mahukan kehadirannya yang telah membunuh ramai orang Islam dan cuba untuk menjejaskan keamanan dan keharmonian Iraq. Sekarang, keadaan mereka menderita akibat telah diTUDUH negera yang telah menyembunyikan penjenyah yang telah meruntuhkan bangunan WTC pada 11 September.

Siapa yang tidak marah apabila 'rumah' mereka diceroboh tanpa izin dan tidak semena-mena, tanpa usul periksa serta terus membunuh hampir kesemua orang yang berada dalam 'rumah' tersebut walaupun orang dalam 'rumah' tersebut tidak mengetahuiapa-apa mengenai perkara tersebut. Jadi, jika orang yang mengarahkan peperangan berlaku ada dihadapan mata tentu mahu diterkam untuk membalas atas kekejaman yang dilakukan kepada orang yang tidak berdosa.

Sebenarnya, reaksi penulis apabila melihat rakaman video tersebut hendak tergelak apabila muka Bush berubah setelah kasut melayang kearahnya. Kerana ada kamera disekelilingnya, dia berlagak 'cool'. Itulah akibat jika tidak memimpin dengan baik, menggunakan perasaan dan emosi ketika berindak, Allah akan membalasnya pada suatu hari kelak.

Semalam, Allah telah membalas sedikit dan bakal membalasnya dengan banyak pada masa akan datang. Maka, jika telah diberikan amanah oleh Allah untuk menjaga kebajikan rakyat dan negara tersebut, kita hendaklah melakukan dengan sebaik mungkin dan beringat bahawa itu adalah tangunggjawab kepada orang yang dipimpin. Jika tidak dilaksanakan dengan baik, maka Allah akan membalasnya suatu masa kelak kerana Allah Maha Adil.

Tiada ulasan:

Permulaan perjalanan seorang pelajar ijazah sarjana

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang untuk jari-jemari ini untuk memberi manfaat kepada pembaca sekalian. Harini, penulis akan menc...