Isnin, 23 Jun 2008

Menagih C.I.N.T.A.


Menghadap komputer 24 jam takpe, klu nak solat? Berat sangat ker kaki tuh? Saat paling bahagia kalau menghadap Ilahi. Kenapa payah?Berat?

Jiwa itu masih kosong, tidak diisi dengan kecintaan kepada Rabb. Kecintaan itu boleh menjadi hampir apabila kita mendekatkan diri kepadanya. Tidakkah kita sedar, sebenarnya Allah itu sangat dekat dengan kita? Lagi dekat dari urat di leher. Mampukah kita mencintai dan mendekatinya serapat den sedekat itu? Semakin dekat Tuhan kepada kita bergantung sehampir mana kita kepadanya.

Keazaman dalam setiap doa yang dititipkan kepadanya mampu mengubah hidup. Ketulusan doa dalam kejernihan hati mengirim doa bersama air mata yang suci mengalir dari jiwa yang memperhambakan diri kepadanya. Jangan pernah berasa payah, cuba dan terus cuba untuk mencintaiNya, kerana cintaNya adalah cinta abadi sehingga hujung nyawa dan selamanya.

Doa kudus mencintaiMU bukanlah bebanan bagiku namun, nikmat untukku, berikanlah cintaMu untukku, aku hambaMu yang kerdil lagi hina.
Hadirkanlah cintaMu kepadaku, aku mohon ya Tuhanku, bantukah hambaMu meraih cintaMU. Berikanlah cintaMu dalam hatiku, tambahkanlah kecintaan ini hanya UNTUKMU.

Ya Rahman, Ya Rahim, janganlah Engkau biarkan jiwa dan hatiku ini sepi, kosong tanpa cintaMu. Anugerah kehidupan ini yang terbaik dan terindah Engkau berikan kepadaku tidak temampu kubalas nikmatnya. Nikmat teragung yang pernah aku raih. Abadikan cintaMu dalam diriku.

Cuba dan terus mencuba untuk mengingatinya setiap saat dan setiap helaan nafas. Semoga Engkau berikan ku peluang untuk meraih cintaMu yang kekal abadi. Berikan aku peluang untuk mencintaiMu selamanya. Aku akan terus dan terus mencuba untuk meraih cintaMU.

Tiada ulasan:

Permulaan perjalanan seorang pelajar ijazah sarjana

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang untuk jari-jemari ini untuk memberi manfaat kepada pembaca sekalian. Harini, penulis akan menc...