Khamis, 10 Julai 2008

Kes Liwat dan MPP?





Sungguh sedih dan memalukan apabila seorang bekas MPP telah terllibat dalam kes liwat ini. Tentunya dipihak kita tidak diketahui sejauh mana kebenaran terhadap laporan kes tersebut. Namun, Allah Yang maha Tinggi tahu sejauh mana kebenaran cerita ini. Tentunya Allah hendak menunjukkan sesuatu dalam jalan hidup bekas MPP ini.


Sebagai orang yang berada dalam kampus sekarang, saya merasakan imej mahasiswa yang baik telah dicalarkan oleh saudara Mohd. Saiful ini telah mencalarkan imej MPP. Tentu berlegar-legar dibenak masyarakat sekarang adakah mahasiswa zaman ini tidak boleh mengenal erti baik buruk? Kes ini tentu terkesan dalam minda masyarakat terutama di kawasan yang agak jauh dengan bandar dan kurang memahami mahasiswa. Pastinya selepas ini suara mahasiswa tidak lagi boleh didengari oleh mana-mana pihak. Kerana... persepsi telah berubah apabila wakil pelajar telah terlibat dalam kes seumpama ini.


Atau... sebenarnya ini hanyalah provokasi untuk menekut-nakutkan pemimpin KeAdilan yang di war-warkan akan mengambil alih tampuk pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat pada September kelak.


Atau... adakah ini sebenarnya gimik politik semata-mata?


Atau... pilihanraya kampus perlukan calon-calon yang benar-benar boleh memimpin dan menjadi suara sebenar untuk pelajar bukan kerana hendak popular semata-mata mahupun hendak mendapat autoriti yang lebih banyak dari pihak universiti.


Bukakan pemikiran... pemilihan pemimpin bukanlah melihat kepada rupa mahupun kepetahan berkata-kata tapi ingin merasakan diwakili oleh sesorang yang boleh diharap untuk menjadi suara mahasiswa dalam pelbagai aspek.

Lihatlah mahasiswa, fikirlah mahasiswa...

masa depan terletak ditangan mahasiswa yang memimpin sekarang kerana merekalah pemimpin masa hadapan.







Tiada ulasan:

Permulaan perjalanan seorang pelajar ijazah sarjana

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang untuk jari-jemari ini untuk memberi manfaat kepada pembaca sekalian. Harini, penulis akan menc...