Selasa, 10 Ogos 2010

HATI ini...


Saat aku keseorangan, saat aku memerlukan.. hanya Dia yang berada bersamaku. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk aku hadapi ujian dunia Mu ini. Sesungguhnya jiwa ini tidak kuat. Aku mahu merintih kepada manusia, namun, tentunya tiada seorang pun akan memahamiku melainkanMU.

Berilah aku hidayah untuk mencari jalan keluar. Aku perlukan bimbinganMU, aku perlukan cahaya kasih sayangMu..Bimbinglah aku.. bawalah aku keluar dar keluh kesah ini. Aku menderita.. titisan air mata tidak mampu menceritakan segalanya.. lihatlah dihati ini.. bantulah aku... kuatkan aku untuk meneruskan perjuangan dijalanMu ini..

Bawalah hatiku yang lara ini kepadaMu untuk dirawat segera... Aku tidak mampu memiliki kesempurnaan yang aku impikan kerana aku manusia biasa yang bisa melakukan kesilapan ..

Dimata manusia hanyalah kesilapan yang mereka cari.. bukanlah penyelesaian untuk menghadapi kesalahan itu..

Hanya DIA yang memahami dan memberikan aku ketenangan..

Bersabarlah wahai hati...
aku harap dirimu sembuh lekas....

1 ulasan:

the unknown berkata...

amin.. semoga doa anda diperkenankan.

2:186 (Malay) Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah) Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.

Permulaan perjalanan seorang pelajar ijazah sarjana

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang untuk jari-jemari ini untuk memberi manfaat kepada pembaca sekalian. Harini, penulis akan menc...