Rabu, 4 Februari 2009

Obamania.. satu perubahan


Alhamdulillah, hari ini ada juga kesempatan untukku menulis. walaupun tengah-tengah waktu senggang.
Sebenarnya dah lama aku nak post pasal obamania nie...Ia adalah satu fenomena yang menyebabkan kemenangan obama pada pilihanraya yang lalu. Aku memang sangat kagum dengan cara Obama ni bercakap. Memang benar, dia ada karisma yang mampu membuat

Alhamdulillah, hari ini ada juga kesempatan untukku menulis. walaupun tengah-tengah waktu senggang.
Sebenarnya dah lama aku nak post pasal obamania nie...Ia adalah satu fenomena yang menyebabkan kemenangan obama pada pilihanraya yang lalu. Aku memang sangat kagum dengan cara Obama ni bercakap. Memang benar, dia ada karisma yang mampu membuat orang terpesona dengannya. Semasa cuti CNY, aku berkesempatan menghabiskan sebuah buku yang bertajuk Obama antara Islam, Israel dan Amerika. Dari semua ucapan yang obama berikan, banyak memberikan harapan dan pendiriannya terhadap peperangan. Aku tidak pernah jumpa seorang pemimpin yang berani menegaskan pendiriannya walaupun berada ditengah-tengah kelompok yang sangat menurut dan tidak berani membantah. Selain obama, aku sangat kagumi Ahmadinejad yang juga sangat berani menyuarakan pandangannya.
Tutup cerita obamania yang menjadi bualan harian masyarakat dunia kerana perbezaan personaliti dan fizikal jika dibandingkan dengan preseden Amerka yang lain. Kita masih menanti adakah Obama adalah orang yang tepat yang dipilih untuk menyelamatkan saudara kita di Palestin.
Tertarik dengan berita semalam tentang tindakkan presiden Turki yang sanggup meninggalkan satu persidengan antarabangsa kerana tidak puas hati terhadap suara dari pihak Israel dan pengacara yang sangat bias!Bayangkan presiden Turki hanya diberikan 1 minit berbanding 45 minit dari pihak yang satu lagi.
huh!! bias sudah berani ditunjukkan dimata dunia! Israel takkan pernah berhenti menyerang Islam!
Ayuh! bacalah Qunut nazilah, semoga Allah hancurkan pakatan mereka!!

Tiada ulasan:

Permulaan perjalanan seorang pelajar ijazah sarjana

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang untuk jari-jemari ini untuk memberi manfaat kepada pembaca sekalian. Harini, penulis akan menc...