Khamis, 6 Ogos 2009

ISCO '09 Ada Agenda Lain?

Hari ini saya terpanggil untuk mencoretkan pendapat dan pandangan saya terhadap penubuhan Kelab Damai Peringkat IPT (ISCO '09). Setelah melalui Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Islam pada 24 hingga 26 Julai yang lalu, ada beberapa perkara yang mahu saya utarakan kepada penganjur.

Pertama, sebenarnya sebelum menghadiri ISCO '09 pada hari jumaat hingga hari ahad tersebut, saya dan rakan-rakan mula meneliti tentatif yang diberikan yang mana tajuk forum dan pembentangan kertas kerja sepanjang hari kejadian, angat menarik minat saya. Saya dapat merasakan bahawa ini adalah satu program yang menarik.Apatah lagi dengan panel dan pembentang kertas kerja yang tidak kurang hebatnya! Namun, pada akhir program ini, dalam tentatif tidak ADA dinyatakan pun, bahawa peserta konvensyen perlu menyediakan satu resolusi supaya boleh diusulkan dan dihantar terus kepada PM, Dato' Seri Najib.

Memanglah tentatif boleh diubah, tetapi jika ia melibatkan suatu perkara yang besar untuk diberikan kepada PM, tentulah ia perlu elok, namun, apa yang terjadi, peserta hanya maklum tentang perkara itu sebelum hari pelancaran penubuhan kelab Damai IPT. Ya, benar, tidak dinafikan sama sekali penyerahan ini dan inilah medium terbaik kita berkomunikasi secara terus dengan pimpinan negara. Cuma, bagi saya penganjur perlu lebih teliti dalam aspek ini. Mungkin atas kesilapan tertentu, mereka terlupa untuk memaklumkan kepada peserta.

to be continue... got work to do!



Type your summary here

Tiada ulasan:

Permulaan perjalanan seorang pelajar ijazah sarjana

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang untuk jari-jemari ini untuk memberi manfaat kepada pembaca sekalian. Harini, penulis akan menc...